تحقیق کلمات کلیدی فرایند یافتن و تجزیهوتحلیل کلمات و عبارتهایی است که مشتریان احتمالی از آنها برای یافتن اطلاعات موردنیاز، تحقیق و خرید استفاده میکنند. این فرایند از چند مرحله تشکیل شده است که در ادامه، دربارهٔ هر مرحله مفصل صحبت میکنیم و در نهایت، باعث میشود شما مخاطب خود را بهتر بشناسید، ظرفیتها را پیدا کنید، بدانید چه چیزی در این بازار بیپاسخ مانده است و چطور میتوانید از گوگل بیشترین بهره را ببرید.
چرا تحقیق کلمات کلیدی مهم است؟
خیلی ساده است! اگر محتوایی با موضوعی بنویسید که کسی آن را جستوجو نکند، هیچ ترافیکی از سمت گوگل نخواهید داشت.
بهتر است بگوییم برای دل خودتان مینویسید و شاید یک روزی کسی آن را ببیند. البته میتوانید برای افزایش ترافیک آن، به سراغ تبلیغات بروید؛ ولی وقتی حجم جستوجوی آن در ماه بسیار پایین است، چه فایدهای برای شما دارد؟
بسیاری از صاحبان وبسایتها این اشتباه را مرتکب میشوند. نتایج تحقیق ahrefs حاکی از آن است که ۹۰/۶۳ درصد صفحات اینترنت هیچ ترافیکی از گوگل ندارند. در این تحقیق ۱ میلیارد وبسایت ایندکسشده بررسی شده است.
۹۰ درصد صفحهها ترافیک ارگانیک ندارند
تحقیق کلمات کلیدی به شما کمک میکند مطمئن شوید محتوایی تولید خواهید که برای آن تقاضا وجود دارد؛ بنابراین اگر تلاش کردید و توانستید رتبه بگیرید، بازدید هم خواهید داشت و زحماتتان بر باد نخواهد رفت.
جلوتر بیشتر دربارهٔ این موضوع صحبت خواهیم کرد؛ ولی این تحقیق همچنین باعث میشود چیزی آماده کنید که واقعاً مخاطب میخواهد. یعنی اگر دنبال راهنما است، راهنمایی درخور و ارزشمند آماده میکنید و اگر دنبال قیمت، تصاویر و نظرات مشتریان است، صفحهٔ محصول را جلوی او میگذارید.
در ویدئو زیر ، ویدئو تحقیق کلمات کلیدی را به ساده ترین روش با گوگل برای مبتدی ها آموزش دادم
<div id="57681995924"><script type="text/JavaScript" src="https://www.aparat.com/embed/knAOg?data[rnddiv]=57681995924&data[responsive]=yes"></script></div>