سئوکار حرفه ای کیست و مهارت های سئوکار چیست ؟

سئوکار - سئوکار حرفه ای رضا سردشتی

سلام من رضا سردشتی هستم ، الان که شروع به نوشتن این مقاله کردم با خودم فکر کردم بنویسم من یک سئوکار حرفه ای هستم یا نه ؟ یه لحظه تردید کردم و بعد گفتم چرا که نه ، من رضا سردشتی هستم یک سئوکار حرفه ای که قراره این مقاله رو به کلمه کلیدی سئوکار حرفه ای به صفحه اول گوگل برسونم ، البته قبلا هم این کار رو با سایت دیگه ام کرده ام و این دومین سایتی هست که میخوام با این کلمه به لیست سایت های اول گوگل برسونم.

من الان در مهر 1401 وسط این همه آشوب دارم با اینترنت ملی این مقاله رو براتون مینویسم تا ثابت کنم یه سئوکار حرفه ای باید شرایط رو بسنجه و به موقع عمل کنه ، حتی تو شرایطی که دسترسی های اینترنت ما به گوگل قطع هست در نیمی از شبانه روز !!! بگذریم شما برای چی این کلمه رو جستجو کردید ؟

همین کلمه ها رو میگم : سئو کار حرفه ای ، سئو کار حرفه ای کیست ؟ مهارت های سئو کار حرفه ای و کلی از این کلمات ، چرا جستجو کردینش ؟ من بهتون میگم چون جستجوی شما ۴ دلیل می‌تونه داشته باشه ، از نظر من البته

۱- شما میخواهید بدونید یک سئو کار حرفه ای کیست و به شخصی میگن ؟

۲- شما دنبال یک سئوکار حرفه ای برای سایتتون میگردید

۳- شاید هم میخواهید یک سئو کار حرفه ای بشید

۴- شاید میخواهید ببینید کی توی این کلمه لینک های اول گوگل هست

حالا میدونید چرا من این حدس هارو زدم ؟ چون یک سئوکار حرفه ای باید بتونه هدف کاربران رو از جستجوی کلمات کلیدی بدونه و مشخص کنه که صفحه و سایت رو باید بر اساس چه استراتژی ای پیش ببره

خوب حالا بریم باهم مقاله رو ادامه بدیم که از همه لحاظ میخوام کلمه سئوکار رو براتون بشکافم !!!

سئو‌کار حرفه ای کیست ؟

سئوکار فردی هست که با دانش تخصص خودش و تکنیک های سئو ، سایت شما رو بهینه می‌کنه تا در کلمات مختلف برای کسب و کارتون به صفحه اول گوگل و رتبه های اول برسه.

ولی یه سئوکار حرفه ای یا یک متخصص سئو فرقش با یه سئو کار معمولی اینه که : سئو کار حرفه ای قبل از انجام هر کاری مشاوره های لازم رو به کارفرما میده و بعد از آنالیز وضعیت فعلی کسب و کار و هدف کسب و کار از سئو سایت استراتژی میچینه ، که این وجه تمایز بین یک سئوکار معمولی و یک سئوکار حرفه ای است.

سئوکار حرفه ای - رضا سردشتی

یک سئوکار حرفه ای باید به تمام اصول سئو و بهینه سازی سایت مسلط باشه ،علاوه بر تسلط به قوانین و الگوریت های گوگل باید کار با ابزارهای مختلف سئو و بهینه سازی مثل ابزار هایی که گوگل به وبمسترها ارائه میده و یا ابزارهایی که با اونها میتونیم سایت ها رو آنالیز و ببرسی کنیم هم مسلط باشه ، در کل باید بگم سئو کار حرفه ای باید خودش رو همیشه بروز نگه داره ، من شخصا زمانی حدود 1 تا 2 ساعت در روز برای مطالعه منابع خارجی سئو تخصیص میدم برای اینکه بتونم اطلاعات سئویی خودم رو در سطح جهانی نگه دارم و از جدیدترین اخبار سئو در جهان مطلع باشم.

چرا هر کسب و کاری نیاز به سئوکار متخصص دارد ؟

بهتره بگیم چرا هر کسب و کاری که سایت داره نیاز به سئو داره ؟

به این دلیل که همه کسب و کارهای اینترنتی که سایت دارند برای ورود ترافیک هدفمند به سایت و فروش بیشتر نیاز به سئو و بهینه سازی سایتشون دارند و یک سئوکار حرفه ای با تدوین استراتژی و مشاوره و سپس با انجام کار و محتوا گذاری و انتشار محتوا در سایت های دیگر بتواند استراتژی ورود ترافیک بیشتر و در نهایت فروش بیشتر برای سایتتان بچیند .

ببینید فرض میکنیم شما یک مغازه فروش لباس های بچه گانه تو بهترین نقطه تهران دارید ، در روز بیش از 1000 نفر از جلوب مغازه شما رد میشوند و فقط 100 تای آن ها وارد مغازه میشن و فقط 10 تاشون خرید میکنند ، حالا فرض کنید شما وبسایتتون با کلمه هایی مثل خرید لباس بچه گانه ، خرید لباس ست نوزاد ، خرید لباس کودک 3 ماهه و کلی کلمه دیگه رتبه های 1تا 5 گوگل جا داشته باشه ، اونوقت میدونید روی هر کدوم از این کلمه ها احتمالا در روز حدود چند صد ورودی میتونید داشته باشید ، روزانه چندین هزار نفر وارد سایت شما میشن و تعدادی از این افراد از محصولات شما خریداری میکنند ، بدون اینکه پول آب و برق و خاک خوری جنس و خستگی در مغازه نشستن و غیره رو داشته باشید و تازه مشتری باهاتون چونه هم نمیزنه ، بله اینجاست که معلوم میشه یک سئوکار حرفه ای میتونه شمارو به فروش عالی ای برسونه و کسب و کار دیجیتالی شمارو متحول کنه.

سئوکار حرفه ای سایت

مهارت های سئوکار حرفه ای

یک سئو کار حرفه ای مهارت های زیادی باید داشته باشد که بتواند یه کسب و کار اینترنتی را به سمت موفقیت سوق دهد ، در زیر به توانایی های که یک سئوکار حرفه ای بهتر است داشته باشد اشاره کردم :

  • تحقیق کلمات کلیدی
  • آنالیز و تحلیل رقبا
  • تولید محتوا حرفه ای
  • استراتژی بازاریابی محتوایی
  • تسلط به سرچ کنسول گوگل
  • تسلط به گوگل آنالیتیکس
  • تسلط به ابزارهای سئو

مواردی که در بالا اشاره کردم مهارت های یک سئوکار حرفه ای است ولی این رو در نظر بگیرید که صرفا مهارت کار کردن با ابزارها کافی نیست ، ما باید بیشتر از اینکه یک سئوکار چه مهارت هایی دارد به این نکته توجه کنیم که یک سئوکار حرفه ای چه دست آوردهایی دارید ، فردی که سئو انجام میدهد را بدون دستاورد نمیشه یک سئوکار نامید.

اصولا سئوکارهای حرفه ای هر کدام بیش از چندین هزار کلمه در سطرهای اول موتورهای جستجو دارند و اگر بهشون بگید چند تمونه کلمه بهمون نشون بدید براحتی و بدون مکث چندین کلمه رو نام میبرند و شما با جستجوی اون ها میبینید که واقعا همینطور هست یا خیر . البته من دستاورد را فقط رساندن کلمات مختلف توسط یک سئوکار به صدر موتورجستجو گوگل نمیدونم بلکه به نظر من کسی واقعا سئوکار حرفه ای هست که بتونه علاوه بر اینکه سایت رو روی هر کلمه سودآوری که به رتبه های برتر میرساند بتواند باعث افزایش کلیک و در نهایت باعث افزایش فروش و استفاده از خدمات سایت کارفرما شود ، من میگم هدف اصلی در سئو دستیابی به افزایش ترافیک و در نهایت افزایش زنگ خور و فروش است.

حقوق و دستمزد سئوکار حرفه ای

شنیدید که میگن هر چه قدر پول بدی آش میخوری ؟

مصداق بارز همین موضوع ، تو سئو و بهینه سازی هم هست ، به این صورت که یه سئوکار هر چقدر نمونه کار های بهتر و مشهور تر داشته باشه و البته مهارت های عالی تر داشته باشه و به مورد دیگه اینکه هر چقدر شناخته تر شده باشه مطمعنا می‌تونه درآمد بالاتری کسب کنه ، ولی باید بهتون بگم الان که تو پاییز ۱۴۰۱ وسط اعتراضات هستیم ، یک سئو کار می‌تونه برای یک سال از ماهانه ۲ تا ۲۰۰ میلیون تومن دریافت کنه ، چون واقعا بستگی به خیلی موارد داره دستمزدی که یک سئوکار حرفه ای قراره بگیره مثلا اینکه :

سئوکار قراره روی چه کلماتی کار کنه ؟ اون کلمات چقدر رقابت و سختی دارند ؟ رقیبان اون کلمات چه سایت های هستند ؟ اون سایت ها چقدر خرج تبلیغات یا موارد دیگه کردند و میکنند و خیلی موارد دیگه که باید در نظر گرفته بشه ، پس اصلا قیمت دقیقی نمیشه گفت.

برای مثال من در تیمم سه پلن اصلی برای سئو سایت ها دارم که به مشتریهای عزیز پیشنهاد میدم

پلن یک هزینه 45 میلیون تومنی داره که 15 میلیون نقد میگیریم و باقی اقساط 5 ماهه – شامل 4 کلمه کلیدی اصلی ، 15 مقاله و 4 سایت برای رپورتاژ آگهی میباشد

پلن دوم هزینه 115 میلیون تومنی داره که 40 میلیون نقد میگیریم و باقی اقساط 6 ماهه – شامل 10 کلمه کلیدی اصلی ، 35 مقاله و 10 سایت برای رپورتاژ آگهی میباشد

پلن سه هزینه بالای پانصد میلیون تومنی داره که برای برندینگ مجموعه ها و کارخانه ها مناسب میباشد و این مبالغ و شرایط در شرکت های مختلف یسیار مختلف است و همینطور افراد فریلنسر سئوکار نیز قیمت های مختلفی میگیرند

چگونه به فرد یا تیم سئوکار اعتماد کنیم ؟

ما وقتی تعریف یکی رو از زبون کس دیگه ای میشنویم واقعا لذت می‌بریم و ناخودآگاه اعتماد مون نسبت به شخص سوم جلب میشه، خوب به نظر من بهترین راه اعتماد به یک سئوکار یا یک تیم متخصص سئو اینه که با مشتری هاشون ارتباط بگیریم ، حتما میپرسید مشتری هاشون رو از کجا گیر بیاریم ؟ این که خیلی آسونه ، الآن بهتون میگم : خوب دوتا راه ساده و یه راه یکم سخت

راه های اعتماد به سئوکار حرفه ای
  • رزومه بخواهید از تیم سئوکار ، اصولا تیم های خوب و یا افراد حرفه ای یک فایل رزومه دارند که در آن قسمتی هم برای نمونه کار دارند پس این اولین راهه یعنی درخواست از خود شخص سئوکار
  • اصولا یک سئوکارحرفه ای یک وبسایت حرفه ای با قسمتی به نام نمونه کار سئو دارد که شما براحتی میتونید وارد اون بشید و بعد سایت های مشتریان و کلمات رو میتونید مشاهده کنید و در نهایت براحتی با صاحبین سایت تماس بگیرید و در مورد اون فرد یا تیم سئوکار اطلاعات بگیرید.
  • حالا راه سخت اینه که اگر نمونه کار در دسترس نداشت یا نداد که به نظر من بهتره بیخیالش شید ، اما اگر خیلی مصر هستید بهتره نام اون شخص یت شرکت رو سرچ کنید و قبل یا بعدش اینو بنویسید مثلا : سئو شده توسط رضا سردشتی – سئو به وسیله …. اینجوری شاید بتونید به نمونه کارهای اون شخص بر بخورید

تیم سئوکار ، شرکت سئوکار و یا فریلنسر سئوکار ، کدوم بهتره ؟

شخصا هم تیم فریلنسر سئوکار حرفه ای و هم تک فریلنسر حرفه ای و هم شرکت حرفه ای سئو دیدم و برعکسش هم دیدم که کار مردم و سرمایه و وقتشون رو طلف کردند ، همه این ها برمیگرده به اینکه ما چطور اعتماد کردیم بهشون ، اگر در اعتماد کردن و تحقیق اولیه کمی دقت کنیم مطمعنا نتیجه عالی خواهد بود و اگر خیلی سرسری بگیریم و یه نفر رو صرفا بر اساس یک فاکتور مثل مبلغ انتخاب کنیم ، احتمالا نتیجه کار اونطوری که میخواهیم نمیشه

این چند فاکتور مهم رو در انتخاب تیم یا شخص سئوکار حرفه ای نظر بگیرید

  1. رزومه تیم یا شخص سئوکار حرفه ای
  2. تعداد سال های فعالیت
  3. تسلط فرد به ابزارها
  4. نمونه کارهای سئو شخص یا تیم سئوکار
  5. قرارداد سئو اون شخص یا اون تیم سئوکار حرفه ای
  6. شرکت رسمی بودن یا نبودن ، بخاطر قرارداد رسمی
  7. استفاده از سئو کلاه سفید یا خاکستری و بدون خطر
  8. ببینید کار سئو آنها بر پایه لینکسازیست یا بر پایه تولید و بروزرسانی محتوا ؟

چطور سئو کار شویم ؟

برای اینکه یک سئوکار حرفه ای شویم ، باید مهارت های زیادی را داشته باشیم و بعد از این مهارت ها مطمعنا باید مشاور سئو خوبی هم باشیم.

شخصا سئو رو در ابتدا به صورت خودآموز یاد گرفتم و روی سایتم‌ شروع به کار کردم و کلماتی رو تونستم برسونم صفحه اول ولی خیلی از کلمات از صفحات ۵ یا ۶ گوگل جلوتر نمیوند ، خلاصه شروع به تحقیق در مورد دوره های سئو کردم و تو دوره های حضوری زیادی شرکت کردم و بعد سراغ دوره های أنلاین و تونستم کلمات سخت رو به لینکهای اول برسونم ، به مرور با تمرین و شروع کار روی سایت های دیگران تونستم تجربه لازمه رو کسب کنم و خیلی موارد که برای یک سئوکار تازه کار شاید جا نیفتاده باشه و باهاش مواجه نشده رو دیدم و لمس کردم و تونستم حلش کنم. اینا گفتم که بگم یک سئو کار حرفه ای واقعا به تجربه نیاز داره ، مسائل فنی و کار با ابزار های سئو به کنار ، اما تجربه و لمس اون ها یه چیز دیگست و باعث حرفه ای تر شدن سئوکارها میشه

وظایف یک سئو کار متخصص چیست ؟

وظایف یک سئوکار حرفه ای رو هر شخصی یا هر تیمی بصورت متفاوت تعریف میکنند و سئوکاران برای خودشون وظایفی رو در نظر میگیرند ، اما در نهایت نتیجه امر سئو باید خروجی ای شامل افزایش ترافیک ارگانیک و هدفمند باشد که با مجموعه کارهایی که روی سایت انجام میگیرد باید باعث افزایش زنگ خور و افزایش فروش محصولات و استفاده از خدمات سایت گردد ، ولی مهمترین وظایف یک سئوکارحرفه ای عبارت است از :

  • بررسی سایت از لحاظ ساختاری و سئو فنی که ایرادات فنی را باید به صاحب وبسایت بدهد برای رفع مشکلات
  • تحقیق کلمات کلیدی
  • آنالیز سایت رقبای مهم
  • چیدن استراتژی تولید محتوا بر اساس تحقیق کلمات و آنالیز رقبا
  • نگارش محتوا یونیک و سئو شده
  • لینکسازی درونی سایت بین محتواها
  • لینکسازی های خارجی رایگان
  • لینکسازی و انتشار رپورتاژآگهی های پولی
  • کامنت مارکتینگ و سوشال سیگنال
  • بررسی و تحلیل وبمستر تولز و گوگل آنالیتیکس
  • بروزرسانی محتوا و انجام مجدد این روند کاری برای رسیدن به موفقیت در سئو
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *